Exercitarea dreptului de retragere si de returnare a produselor

1.1. Cumparatorul persoana fizica (denumit in cele ce urmeaza “consumatorul”) beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art. 13 alin. (3) si la art. 14 din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, nu se accepta dreptul la retragere din contractul la distanta si returnarea produselor.

1.2. Perioada de retragere expira in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a produselor, sau: (i) in cazul in care consumatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului produs; (ii) in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese; (iii) in cazul contractelor pentru livrarea periodica de produse pe o perioada de timp determinata, ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a primului produs;

1.3. Inainte de expirarea perioadei de retragere, Cumparatorul are dreptul sa notifice in scris Vanzatorului ca se retrage din contract si returneaza produsele achizitionate, prin una din urmatoarele modalitati:

  • Prin utilizarea modelul de formular de retragere disponibil pe site-ul decoliving.ro in sectiunea returnarea produselor;
  • Prin a face orice alta declaratie neechivoca in care va exprimati decizia de retragere din contract.

1.4. Cumparatorul care a notificat Vanzatorul conform art 10.3. de mai sus, ii revine obligatia de a se asigura ca produsele la care a facut referire in cererea sa au fost returnate in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Vanzatorului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat daca produsele sunt expediate de Client inainte de expirarea perioadei de 14 zile impachetate corespunzator pentru protejarea pe durata transportului. Clientul ii revine responsabilitatea de a face dovada ca a trimis produsele catre SMART ECOMMERCE SRL.

1.5. SMART ECOMMERCE SRL poate oferi ridicarea returului de catre compania de curierat cu care are contract si acoperirea taxei de livrare pentru produsele returnate (indiferent de motivul returnarii, cu exceptia cazurilor de returnare abuziva) ca si procedura de fidelizare, situatie in care Cumparatorul se va asigura ca impacheteaza corespunzator produsele returnate pentru protejarea pe perioada transportului si a manipularii. In cazul in care Cumparatorul foloseste alt curier sau alte modalitati de livrare (posta, personal), adresa de returnare produse este Mun, Oradea str. Dumitru Chirila, nr. 45, jud. Bihor si se va aplica art. 13 alin. 3 si art. 14 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, respectiv Cumparatorul are obligatia de a suporta costurile directe legate de returnarea produselor, de a achita in mod direct costurile aferente transportului. Pentru evitarea oricaror neintelegeri, plata transportului nu se face la adresa de returnare a produselor si nu se vor accepta colete cu plata ramburs pentru valoarea produselor la destinatarul SMART ECOMMERCE.

1.6. Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor, si astfel Cumparatorul va fi indreptatit sa primeasca partial contravaloarea platita pentru produse, daca acestea sunt intr-o stare de diminuare a valorii de revanzare (precum dar nu limitativ: nu au toate componentele, prezinta deficiente, nu au documentatia initiala sau alte cauze care modifica produsul initial).

10.7. Daca Cumparatorul nu impacheteaza corespunzator produsele returnate pentru protejarea pe perioada transportului si a manipularii, este raspunzator de orice distrugeri, defecte, descompletari constatate la receptia returului. Prevederile de mai sus nu se refera la ambalajul original al produselor ci la orice ambalaj care conform standardelor de curierat precizate pe pagina curier sunt in masura sa protejeze produsele in functie de specifcul lor (material, dimensiuni etc.). SMART ECOMMERCE isi rezerva dreptul sa nu accepte produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.

1.8. In cazul retragerii din contract a Cumparatorului, SMART ECOMMERCE ii ramburseaza acestuia toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea sa, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului conform art. 10.1. - 10.3. Returnarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de Cumparator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Cumparatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Cumparatorului plata de comisioane in urma rambursarii.

1.9. Cu exceptia cazului in care SMART ECOMMERCE s-a oferit in ridicarea returului, vom putea amana rambursarea pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.

1.10. Cumparatorul nu va putea sa returneze produsele achizitionate si/sau nu va pretinde orice alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:

  • In cazul in care cererea de returnare are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile prevazute conform art. 10.2.;
  • In cazul in care produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (cu documentele care l-au insotit, cu toate componentele);
  • In cazul in care produsele au fost confectionate dupa specificatiile prezentate de Client sau personalizate in mod clar;
  • In cazul in care au fost comandate si livrate produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client (aceste produse sunt marcate in prezentare ca produse nereturnabile):
    • Costumele de baie si articolele de tip lenjerie intima trebuie sa aiba in continuare sigiuliul de igiena;
    • Produsele nu trebuie sa prezinte deteriorari sau urme de purtare;
    • Articolele pot fi probate, insa din motive de igiena sigiliul/autocolantul nu trebuie sa fie indepartat;
    • Articolele de lenjerie intima din silicon (adezive) nu pot fi returnate daca ambalajul a fost desfacut;
    • Bijuteriile si accesoriile pentru par nu pot fi returnate daca ambalajul a fost deteriorat;
    • In cazul seturilor de lenjerie pachetul trebuie sa fie nedesfacut si nu se pot returna seturi incomplete sau articole separate.
  • In cazul in care au fost comandate si livrate produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • f.In cazul produselor care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • In cazul produselor alimentare si bauturilor, conform dispozitiilor art. 3.3.i) din OUG 34/2014.

1.11. Cumparatorul care renunta la un produs, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv.